У свеце

АктыўнаУ свецея ацэнка з’яўляецца найбольш эфектыўным метадам для павышэння навучальных дасягненняў, таму яна папулярызуецца і выкарыстоўваецца ў розных краінах. Найбольш важныя артыкулы, кнігі, праграмнае забеспячэнне і вынікі даследаванняў змяшчае сайт ” Formative assessment: for those who believe in better education!” (“Актыўная ацэнка: Для тых хто верыць у лепшую адукацыю”)

Фінскі педагог распавёў пра сістэму ацэнкі ў фінскіх школах (Відэа)

Пасля таго, як Фінляндыя пачала рэформы ў адукацыі 45 гадоў таму, фінскія школьнікі сталі найбольш паспяховымі ў свеце. Штогод яны займаюць першыя месцы ў рэйтынгу PISA — міжнароднай праграме ацэнкі адукацыйных дасягненняў навучэнцаў. Лекцыю Кары Лоўхівуоры арганізавала кампанія «А-100 Дэвэлапмэнт», … Чытаць далей…

Юла Вооглад: “У Эстоніі адзнакі ставяць толькі ў старэйшых класах, але яны наогул не патрэбныя”

Эстонія osvitoria.media, пераклад Ала Лазіцкая 82-гадовы Юла Вооглайд – вядомы эстонскі сацыёлаг, сацыяльны псіхолаг, філосаф, адукацыйны эксперт, пачэсны прафесар Тартускага ўніверсітэту. А яшчэ – бацька дзесяці дзяцей. Ён заснаваў у Эстоніі тры эксперыментальныя інавацыйныя школы і працягвае працаваць над рэфармаваннем адукацыі … Чытаць далей…

Мапа распаўсюду Актыўнай ацэнкі. Дадай сваю школу!

У апошні час пападаюцца на вочы карты распаўсюджвання тых ці іншых методык, тэхналогій, інавацый. Інна Плешавеня зрабіла інтэрактыўную мапу АА для Беларусі. Там кожны прыхільнік АА можа пазначыць сваю школу ці установу. Адзначыцца вельмі лёгка, іконку АА можна паставіць у … Чытаць далей…

Майстар-клас па фарматыўнай ацэнцы

Прапануем артыкул Юры Паўлава, беларуса, які вучыцца ў дактарантуры Сіракузскага універсітэта (ЗША) па спецыяльнасці “педагагічны дызайн”.  Артыкул прысвечаны майстар-класу  Томаса Анджэла , вядомага спецыяліста па фарматыўнай (актыўнай) ацэнцы (formative assessment / classroom assessment). Поўны тэкст артыкула на сайце настаўнік-інфо … Чытаць далей…

Надзея Нікалаева: Як зрабіць, каб вучань адчуваў сябе ў школе камфортна

Што здзівіла нашых настаўнікаў у польскай школе? Што варта пераняць, а ад чаго адмовіцца? ТБШ даслала на адукацыйны візіт у Варшаву разам з настаўнікамі карэспандэнта “Звязды”. Прапануем першую частку рэпартажу. Артыкул Надзеі Нікалаевай пра польскую школу  … Чытаць далей…

С. Германовіч, В. Счасновіч. Свабода як усвядомленая неабходнасць

15 беларускіх настаўнікаў, якія навучаліся на дыстанцыйным курсе “Актыўная ацэнка”, адправіліся з азнаямленчым візітам у Рэспубліку Польшча ў рамках курса. Вядома, нас цікавіла не толькі сістэма работы польскіх школ з выкарыстаннем актыўнай ацэнкі, але і сістэма адукацыі краіны ў цэлым. … Чытаць далей…